Genomtänkt kommunikationsstrategi

Vikten av en genomstänkt kommunikationsstrategi har blivit allt viktigare i och med det ökande informationsflödet, framförallt på nätet. En kommunikationsstrategi ska slå igenom mängden, så att just ditt budskap hörs, och att det hörs med stringens. En växande, effektiv kommunikationskanal är nyhetsbrev och kundtidningar. Kanaler som öppnar upp för kommunikation med kontinuitet, tydlighet och tillgänglighet.

När man väl formulerat sin kommunikationsstrategi, gäller det att kunna instigera och underhålla den. Alla berörda parter bör ha samma tillgång och möjlighet. Leanback har ett flertal produkter och tjänster som kan hjälpa dig att förverkliga ditt företags kommunikationsstrategi. Med E-volution™ får ni ett totalverktyg för produktion och distribution av exempelvis elektroniska nyhetsbrev, kundtidningar och andra publikationer med fokus mot webbanvändning. Verktyget, som är webbaserat, är tillgängligt för alla på företaget. Ni har därmed möjlighet att upprätthålla mål i er kommunikationsstrategi som aktualitet och närvaro. Våra verktyg strävar efter användarvänlighet och kräver därför inga tekniska förkunskaper.

Mellan nyhetsbrev och kundtidningar kan man underhålla relationen med sina kunder genom vår mobila tjänst APMM™. SMS/MMS ger koncis information som framförallt syftar till att stärka relationen till era kunder. I praktiken fungerar APMM™ som en mobil annonseringstjänst där ni styr utseende och information.

All interaktion mellan människor bygger på kommunikation och bra kommunikation är tydlig och lättillgänglig. När man som företag vill kommunicera till sina kunder står man inför utmaningen att samma budskap ska nå ut till många människor som man dessutom vet väldigt lite om. Med rätt kommunikationsstrategi kan man identifiera hur man bäst når dessa människor utan att kompromissa andan. Leanback hjälper er paketera och distribuera information.

Vill du få mer information om våra produkter och tjänster?