Digital direktreklam

Digital direktreklam, DDR, är en digital bilaga som kan distribueras via din egen webbplats, e-post eller via vårt nätverk av svenska dagstidningar och deras webbplatser.

För annonsören finns tydliga fördelar att använda digital direktreklam som komplement till sin fysiska bilaga och som ett alternativ till egna direktreklamutskick.

Med digital direktreklam ökar räckvidden och möjligheten till segmentering, interaktivitet och responshantering. Digital direktreklam är en utmärkt länk till den egna webbplatsen eller e-handelsbutiken vilket underlättar för såväl besökare som sökmotorer att hitta dit. Lägg därtill att digital direktreklam är kostnadseffektiv, både att producera och distribuera, så är det lätt att förstå att både medieköpare och medier varmt välkomnar digital direktreklam som en effektiv hybrid mellan direktreklam och Internet.

En annan fördel med digital direktreklam i jämförelse med tryckt direktreklam, är möjligheten still statistiska mätningar. DDR möjliggörs genom vårt verktyg E-magin™, ett verktyg som också innehåller en statistikfunktion. Genom dina digitala utskick gör du kundanalyser så att du på ett bättre sätt kan skräddarsy utskicken efter din kunds profil. När öppnar din kund reklamutskicket? Följer kunden dina länkar i utskicket? Det är bara några av de parametrar som du kan ta reda på genom statistikverktyget. Reklamutskick är med E-magin™ mer än bara envägskommunikation.

Läs mer om E-magin™ här!